تصاویری از نمایشگاه و جشنواره ملی سوخته نگاری قدر علی ع در مصلی تهران

نداف در گفتگو با شبستان خبرداد:
برگزاری جشنواره “قدرعلی” با نمایش ۱۰ اثر برگزیده سوخته نگاری در نمایشگاه قرآن

خبرگزاری شبستان: دبیر جشنواره قدر علی با اشاره به برگزاری این جشنواره در بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان گفت: ۱۰ اثر برگزیده این جشنواره در مقام و منزلت امام علی (ع) و القاب و احادیث امیر المومنین برگزار خواهد شد.

مرتضی نداف، دبیر جشنواره قدر علی در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به برگزاری این جشنواره در ایام بیست و پنجمین نمایشگاه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان گفت: این جشنواره در راستای احیا و معرفی هنر سوخته نگاری با هدف اشاعه مفاهیم قرآنی و اسلامی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره جهت ارتقای سطح کیفی آثار و کسب درآمد برای هنرمندان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: راه اندازی کانال ملی سوخته نگاری جهت رقابت هنری هنرمندان در سطح کشور و جمع آوری آثار در این حوزه اولین قدم در برگزاری این جشنواره بود.

نداف با بیان اینکه تمامی آثار در مقام و منزلت امام علی (ع) و القاب و احادیث امیر المومنین ارائه خواهد شد، اظهار کرد: این جشنواره پس از اعلام فراخوان با حضور ۴۰ نفر از هنرمندان سوخته نگاری از سراسر کشور کار خود را آغاز کرد.

دبیر جشنواره قدرعلی تصریح کرد: در ادامه با دعوت از اساتید کشوری و ارائه ۶۰ طرح مختلف بر اساس سطح مهارت هنرجوها و موضوع شان مقام امام علی (ع)، تمامی روند فعالیت کار با نظارت اساتید انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در پایان ۲۰ نفر جهت رقابت در مرحله نهایی انتخاب می شوند، ادامه داد: در نهایت پس از ارزیابی هیئت داوران ۱۰ اثر برگزیده انتخاب شده و در روز اول نمایشگاه قرآن کریم با حضور مسئولان نمایشگاه در بخش هنری این جشنواره افتتاح خواهد شد.

نداف با اشاره به نمایش آثار برگزیده تا روز آخر نمایشگاه قرآن افزود: این در حالی است که اختتامیه جشنواره شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) با اهدای جوایز و لوح تقدیر برگزار خواهد شد.

دبیر جشنواره قدرعلی با اشاره به اجرای زنده هنرمندان و پخش کلیپی از روند فعالیت هنرجوها در این جشنواره گفت: رونمایی از ۴ اثر پرکاه با موضوع احادیث نبوی در شان مقام و منزلت امام علی (ع) به اندازه نیم میلیمتر در نیم سانتی متر و تابلوی حضرت امام خمینی با عنوان روح الله از دیگر بخش های این جشنواره می باشد.

وی در پایان با تشکر از حمایت مسئولان قرآنی و فرهنگی وزارت ارشاد جهت برگزاری این جشنواره تاکید کرد: در این راه حجت الاسلام حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد و اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت و همچنین دکتر محمد مهدی احمدی معاونت امور استان های وزارت ارشاد حمایت های بسیاری را از جشنواره داشتند.

جشنواره ملی سوخته نگاری قدر علی ع

سوخته-نگاری-قدر-علی-مرتضی-نداف-۴

سوخته-نگاری-قدر-علی-مرتضی-نداف-۵

سوخته-نگاری-قدر-علی-مرتضی-نداف-۷

سوخته-نگاری-قدر-علی-مرتضی-نداف-۱۰

سوخته-نگاری-قدر-علی-مرتضی-نداف-۱۱

جشنواره ملی سوخته نگاری قدر علی ع

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین بخوانید