کسب و کاری پویا      موفقیت.     پیشرفت.     آینده خوب

گروه همکاران ما فعالیت مشترکشان را از سال ۸۲ آغاز کرده اند و اکنون با ۱۶ کشور منطقه تعاملات فرهنگی خاصی را دارا میباشند. از این رو در صدد هستیم تمام فعالیتهای فرهنگی و هنری مجموعه را به همراه هنرجویان و مربیان مان را در سطح گسترده ای در داخل و خارج از ایران رشد دهیم  تا در راستای مقاوم سازی تجارت و اقتصاد داخلی در بازار هنر به ثبات برسیم . مدیر فرهنگی و هنری این مجموعه با ۲۳ سال فعالیت و تجربه طراز اول بین المللی  این افتخار را دارد که یارو همراه شما باشد .

دعوت به کار
ما از بین هنرجویان با استعداد و توانمند با گزینش  ، فضای اشتغالی  و درآمد زایی را تدارک دیده ایم که میتوانند به باشگاه هنری ما بپیوندند .
خدمات آموزشی
ما به هنرجویانمان  از ابتدای دوره آموزش  تا پایان دوره نکات فنی و حرفه ای در اجرای تکنیک ها و متدهای انحصاریمان را آموزش میدهیم تا یک هنرمند ماهری بشوند
پشتیبانی مشتریان
هنرجویان  پس از اتمام دوره آموزشی در هر مقطع میتوانند با مراجعه و ارسال پشتیبانی از آموزش  اشکالات خود را در انجام کار مطرح کنند تا به مشکلاتشان رسیدگی شود.
ساخت مستند
با همکاری موسسه سینمایی پویا و با کارگردانی استاد کرمی  طی مذاکرات و توافقات فی ما بین از آثار و تولیدات هنرجویان و هنرمندان این رشته مستندهای اختصاصی ساخته میشود و با حمایت شرکتهای تولیدی این مستندها به نمایش در می آید.
نمایشگاه های داخلی
مرکز و موسسه ما با همکاری سازمانهای مربوطه  با اعلام فراخوان در رسانه ها و مطبوعات در ایام  خاصی از سال نمایشگاههای مشارکتی برگزار میکند که برگزاری این نمایشگاهها با هزینه کمی از سوی هنرمندان میباشد .
جشنواره داخلی
با همکاری سه شرکت معتبر داخلی و وزارتخانه مربوطه سالانه جشنواره های هنری با مشارکت سایر رشته های هنری برگزار میگردد که به برترینها امتیازات خوبی ارائه میگردد.
مدیریت مجموعه

به  گزارش مرکز روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری؛ مرتضی نداف هنرمند  پیشکسوت کشورمان مدت ۲۳ سال است  به صورت حرفه ای در رشته سوخته نگاری چوب فعالیت دارد در زمینه معرفی این رشته گفت: با توجه به علاقه ای که به صنایع دستی و سوخته نگاری روی چوب داشتم از سن ۱۴ سالگی در شهر کاشمر به این هنر روی آوردم و تا کنون در آن فعالیت می کنم.از سال ۸۱ نیز با سازمان میراث فرهنگی با معرفی آثار هنری ام آغاز همکاری داشتم، همچنین چوب را به دلیل اینکه ظرافت های خاص آن در زمان کار شما را دقیقا به هدف می رساند انتخاب کردم.

وی با اشاره بر فعالیتهای خود در عرصه هنری مورد فعالیتش افزود: در سال ۸۱ به عنوان جوانترین هنرمندی که کارش به موزه راه پیدا کرده است معرفی شدم و در سال ۸۳ عنوان استادی از سازمان دریافت کردم و پس از آن در نمایشگاه های داخلی و خارجی از جمله در کشورهای آلبانی و بلاروس و چین و امارات به صورت حرفه ای شرکت داشتم.
نداف با اشاره بر لزوم آموزش صنایع و هنرهای دستی به دیگر علاقمندان گفت: آموزش زکات دانش و علم است باید زمینه ای را فراهم کرد تا هنرهای سنتی و عجین شده با فرهنگ ما به جوانان و علاقمندان آموزش داده شود تا این هنرها در میان مردم باقی بماند من به عنوان یک هنرمند تا کنون تلاش کرده ام که این امر را مورد توجه قرار دهم و در هر فرصتی به آموزش هنر سوخته نگاری بپردازم. هنر سوخته نگاری از جمله هنرهای بسیار قدیمی و باستانی است که اکنون احیا شده و در حال انجام است که باید مورد حمایت بیشتری قرار گیرد.

آثاری با تنوع طرح و نقش و نوع ساخت با طرح های هنری و مدرن سوخته نگاری چوب با استفاده از خطاطی، نقاشی، خطاطی آیات قرانی بر روی ارزن ، گندم با طرح های مختلف به نمایش عمومی در آمده است.
نداف تاکید کرد: دراین هنر بسیارزیبا هرسال سعی دارم تکنیک های جدیدی را وارد کار کنم، به دلیل اینکه معتقدم هنر به معنای تازگی و جدید بودن است و باید در کارهای هنری جنبه به روز بودن و تازگی را رعایت کرد. در این رشته با حمایت ها و نمایش عمومی و ایجاد آشنایی بیشتر برای مردم در مورد این رشته هنری و قابلیت های چوب می توان این رشته را در جامعه بیشتر رشد داد و از فراموشی آن جلوگیری کرد.
وی یادآور شد: دراین رشته با استفاده از چوب و یک دستگاه هویه می توان با ذوق و هنری که از سوی هنرمند شکل می گیرد آثاری بدیع و خاص خلق کرد، به دلیل ایجاد سوخته روی چوب بصورت تیره و روشن این آثاراز ثبات بسیار مناسبی برخوردار است و رنگ و طرح آثار به مرور زمان از بین نمی رود.

این هنرمند رشته سوخته نگاری تاکید کرد: با توجه به این که این هنر هنوز در تلاطم و تلاش برای تکامل و به روز آوری است بیشتر نیاز به حمایت دارد از جمله می توان در کنار برگزاری نمایشگاه ها و بازارچه ها، طرح حمایت از صنایع دستی در قالب خرید صنایع دستی از سوی ادارات و ارگان ها را بیشتر تقویت کرد تا به این وسیله هنرمندان نیز به اشاعه هنرشان بیشتر امیدوار باشند.
گفتنی است ، این هنرمند پیشکسوت علاوه  بر سوخته نگاری بر روی چوب و تابلو های ابعاد بزرگ ،  سوخته نگاری بر روی دانه های گندم، ارزن ،  پرکاه  با   سوخته نگاری کلمه الله، نام حضرت ابوالفضل ، عبارت ان الله مع الصابرین را انجام داده اند. از جمله آثاری ویژه ای که از سوی این هنرمند خوش ذوق انجام شده است می توان به سوخته نگاری  آیت الکرسی و هفت مرتبه سوره مبارکه توحید بر روی یک دانه گندم اشاره کرد که پس از اتمام کار آن را به موزه امام رضا اهدا کرده اند.
یادآور می شود، کوچکترین تابلو سوخته نگاری جهان در ابعادی کمتر از یک سانتی متر با تصاویری از چهره های برجسته جهان از جمله سلطان قابوس پادشاه کشور عمان توسط این هنرمند بر روی قطعه ای بسیار کوچک از چوب انجام  شده است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین بخوانید